onsdag, oktober 28, 2009

about my hair!

ja du jag har alltid haft väldigt tjock hår när jag föddes var mitt hår som andras 1-2 åringar det var spikrakt och och tjock och stog åt alla håll och kanter

första gången jag klippte det gick jag i förskolan och då hade jag så långt som till höften och klippte det till axlarna sen blev det att det växte till medellängd sen klippte jag det.
i fyran började jag få självfall och mitt år började allt bli mer och mer likt min mammas(vågigt) jag har plattat mitt hår sen 5/6an mitt hår växer väldigt långt ska jag säga er och det har tatt tid för mig att få det så långt som det e nu ( under bröstet ) , jag plattar det varje dag och det kommer bli slitnare och slitnare , jag vill kunna sluta men jag vet inte hur jag ska hantera mina vågor eller lockar kalla det va ni vill(tips?!),
men i nu läget så ska jag färga det mörkbrunt för jag har en del ljusa slingor i det så dom ljusa partierna kommer försvinna och håret blir mörkbrunt , ingen större skillnad, men skillnad iaf. eftersom mitt hår växer segt som det gör e jag en liten kyckling och vågar inte riktigt klippa det men fyfan vad jag är sugen på det , men då vet jag att om jag har kort kommer jag alltid platta det så det ligger nackadelar och fördelar i allt , sen vet jag ju hur skönt det är med kort hår nu tycker jag att ni ska hjälpa mig, ska jag klippa eller behålla detta ett tag till?
och sen om jag behåller det hur kan jag hantera lockar vet nån nått bra medel jag behöver verkligen tips!

1 kommentar:

  1. kan du inte lägga in en bild när ditt håt har själv torkat och du inte har gjort något med de? är tacksam för svar/bild.
    kram!

    SvaraRadera